Dioramă multimedia, expusă la Muzeul Național de Istorie Naturală ,,Grigore Antipa”

Dioramă multimedia, expusă la Muzeul Național de Istorie Naturală ,,Grigore Antipa” - travelandbeauty.ro

„Muzeele conservă trecutul, reciclarea conservă viitorul” – Theodor Wiesengrund, filozof german

Veolia România, parte a grupului Veolia, expert global în gestionarea optimizată a resurselor, inaugurează astăzi, la Muzeul Național de Istorie Naturală ,,Grigore Antipa”, o instalație interactivă menită să atragă atenția asupra impactului plasticului în ecosistemele acvatice.

Cu ocazia lansării dioramei, biletul de intrare la Muzeul Antipa, poate fi plătit în data de 17 noiembrie 2018 și în pungi de plastic (minim 20 de pungi din plastic folosite în schimbul unui bilet de intrare) care vor fi colectate spre reciclare.

Proiectul găzduit de Muzeul Antipa se află în linie cu inițiativa internațională a Grupului Veolia, sub promisiunea de brand „Regenerăm Planetă”, are ca scop informarea oamenilor în legătură cu consumul de plastic și impactul acestuia asupra mediului. Prin această inițiativă, Grupul Veolia își propune să tragă un semnal de alarmă astfel încât oamenii să regândească relația cu resursele și să încurajeze acțiunile de protecție a mediului.

Referindu-se la acest proiect, Dr. Luis Ovidiu Popa, director general al Muzeului Național de Istorie Naturală ,,Grigore Antipa”, a declarat: „Este cunoscut faptul că astăzi, ecosistemele şi speciile dispar mult mai rapid din cauza exploatării excesive a resurselor, a poluării precum și a schimbărilor climatice de care suntem şi noi responsabili. În acest context, prin proiectul dioramei interactive dorim să atragem atenția publicului asupra efectului distructiv pe care poluarea cu deșeuri din plastic îl poate avea asupra ecosistemele acvatice

Dioramă multimedia, expusă la Muzeul Național de Istorie Naturală ,,Grigore Antipa” - travelandbeauty.ro
Instalația „Plasticul, noua specie de prădător acvatic”

”.

Instalația „Plasticul, noua specie de prădător acvatic” constă într-o dioramă interactivă care funcționează ca un acvariu ce permite, la apropiere, revelarea modului în care viziatorii își pun amprenta asupra mediului.

 

Pentru a face trecerea de la o rațiune a consumului de resurse la o abordare de utilizare și recuperare a acestora în economia circulară actuală, Veolia proiectează și implementează soluții menite să îmbunătățească accesul la resurse, protejând în același timp și reînnoind aceleași resurse.

Proiectul Veolia Romania vine în contextul în care ecosistemele acvatice sunt invadate de plastic. Cifrele sunt îngrijorătoare și se estimează că, până în 2050, numărul gunoaielor îl va depăși pe cel al peștilor, în condițiile în care 5.000 de miliarde de resturi de plastic plutesc în ocean, iar peste trei miliarde de oameni depind pentru a trăi de resursele din mediul acvatic. Tot până în 2050, din cercetările realizate de UN Environment, organizația Națiunilor Unite specializată în probleme de mediu, reiese că 99% din păsările marine vor fi ingerat o formă de plastic.

Un studiu realizat de Plastics Europe pe tema producției de plastic în Europa arată că, în 2016, de exemplu, s-au înregistrat 60 de milioane de tone de materiale plastice, acestea fiind folosite pentru: ambalare (39,9%), construcții (19,7%), industria automobilelor (10%), gospodărie și ale activități recurente (4,2%).

Un raport recent al Eurostat arată că, la capitolul impact asupra mediului, România se află pe primul loc între țările din Uniunea Europeană care produc cel mai mic număr de deșeuri municipale, cu 261 de kg/locuitor. România urmează să reducă din consumul de plastic odată cu adoptarea legislației UE privind deșeurile (Directiva (UE) 2015/720), urmând ca, de la 1 ianuarie 2019, pungile de transport cu mâner din plastic subțire și foarte subțire să fie interzise.

Diorama interactivă „Plasticul, noua specie de prădător acvatic” dezvoltată la inițiativa Grupului Veolia poate fi vizitată între orele 10:00 și 18:00, de marți până vineri și între orele 10:00 și 19:00, sâmbătă și duminică, în perioada 16 noiembrie – 16 decembrie 2018.

Incă nu există niciun comentariu
Lasă un răspuns.

Adresa ta de email nu va fi publicată.