Aplicația Doorie – în orice hotel te vei simți ca acasă

Aplicația Doorie - în orice hotel te vei simți ca acasă - travelandbeauty.ro

De câte ori nu te-ai aflat într-o cameră de hotel tânjind după „căldura” căminului tău?

Cu ajutorul aplicației Doorie, fiecare cerință a ta va ajunge la angajații hotelului și vei putea să îți îmbunătățești astfel condițiile șederii tale, transformând călătoria ta într-o ședere extrem de plăcută.

Află de la Anca D. Goron, creatorul acestei aplicații, cât de utilă poate fi  personalizarea serviciilor hoteliere ale utilizatorilor.

Aplicația Doorie - în orice hotel te vei simți ca acasă - travelandbeauty.ro

T&B: Vorbește-ne te rugăm despre aplicația Doorie, ce face și cui i se adresează?

Anca D. Goron: Doorie este un asistent virtual de călătorie pentru oamenii care petrec destul de mult timp departe de casă.

Aceasta are scopul de a le asigura o experiență mai comfortabilă și mai personalizată în hotelurile în care își petrec timpul, învățând prefererințele lor, anticipând cererile lor și informând hotelul cu privire la particularitățile fiecărui utilizator, tocmai pentru a se asigura că fiecare detaliu este pregătit pentru șederea oaspetelui.

De cealaltă parte, aplicația ajută hotelierii în gestionarea cerințelor și nevoilor oaspeților lor, informând angajații acestora cu privire la specificul fiecărui client, la doleanțele lor, oferind sugestii cu privire la lucrurile și activitățile preferate în timpul călătoriei, chiar și la aspecte legate de tipologia lor comportamentală astfel încât să contribuie la o interacțiune și o comunicare mai bună, mai caldă, mai confortabilă, contribuind într-o mică sau mai mare măsură și la asigurarea unei stări de spirit mai bune atunci când călătorul este plecat de acasă. Cu Doorie practic recreem atmosfera călduroasa de acasă în fiecare hotel, oricât de departe.

Pentru a înțelege mai ușor o să ofer și un exemplu practic: pe mine în cazul de față.

Sunt o persoană destul de deschisă, fără tabieturi ciudate, însă există niște aspecte pe care le comunic destul de des hotelurilor unde călătoresc.

În primul rând sunt vegetariană astfel încât tot timpul verific existența unor optiuni pentru mine în meniul de room dining, în restaurantul hotelului sau ca și recomandări. Sunt alergică la pernele cu pene, flori, polen, de aceea am nevoie de un anumit tip de pernă pe durata șederii mele într-un hotel.

De multe ori dacă îmi permite dimensiunea bagajului obișnuiesc să iau perna de acasă cu mine, dar se întâmplă mai nou destul de rar fiind un pic dificil atunci când călătoresc (deoarece încerc să fiu un light traveler). Mai mult, dacă merg în interes de serviciu, am și niște cerințe legate de cameră: să fie aproape de lift pentru ca să pot să fug dimineața la meetinguri, să fie luminoasă, cu o conexiune bună la internet, să nu fie foarte rece atunci când ajung în cameră etc.

Sunt niște specificații destul de banale, dar dacă se întâmplă să călătorești săptămânal la câte un hotel, așa cum mi se întâmplă mie destul de des, este obositor ca în fiecare săptămână să transmiți aceste aspecte la recepție, pe la 21:00-22:00, seara, dupa o zi prin aeroporturi, și în meetinguri, și după vreo 20 de minute de stat la coadă la recepție.

Tocmai aici intervine Doorie, care preia informațiile din profilul meu, legate de preferințele mele pentru șederea la hotel și le transmite angajaților acestuia și recepției hotelurilor, înainte de a ajunge, astfel încât aceștia mă întâmpină deja cu datele mele de check-in pregătite, camera cu specificul cerut și cu servicii croite după nevoile mele, bienînțeles, în limita în care hotelul respectiv este dispus și are posibilitatea aceasta.

Chiar și denumirea „doorie” vine de la jocul de cuvinte door (eng. usa) – doorman (eng. “portar”) , prima persoana care te întâmpină la hotel, de obicei cu zâmbetul pe buze, și care de multe ori reține numele tau. Ei bine, cu Doorie, scopul meu a fost să readuc căldura și amabilitatea din trecut, în hotelurile zilelor noastre.

T&B: Cât timp ți-a luat dezvoltarea sa și cum este primită aplicația de utilizatori?

Anca D. Goron: Dezvoltarea aplicației este un proces continuu.

Mereu lucrăm la ea pentru a o îmbunatăți, pentru a adăuga funcționalități suplimentare, cerute atât de utilizatorii noștri, cât și de hoteluri.

La prototipul aplicației s-a lucrat peste 8 luni de zile, iar timp de un an de zile am avut o fază de lansare pilot, fără mediatizarea produsului, alegând un număr restrâns de hoteluri ce și-au manifestat interesul în utilizarea aplicației, și un număr restrâns de oaspeți dispuși să încerce Doorie pe perioada șederii lor la hotel.

Îmi amintesc că în prima luna de la lansarea acsteia, în primul nostru hotel partener, mergeam zilnic seara și lucram de la recepția hotelului, pentru a putea fi mai aproape de utilizatori, pentru a putea discuta cu aceștia despre ceea ce le-a plăcut sau nu le-a plăcut la aplicație, dar mai ales pentru a surprinde la fața locului reacția lor în timp real.

Același lucru se aplică și pentru angajații hotelului. Având o versiune special creată pentru aceștia, am dorit să mă asigur că surprindem exact necesitățile lor în cadrul procesului intern de gestionare a oaspeților si că vom reuși să aducem o îmbunătățire. M-a bucurat să văd reacția pozitivă a oaspeților, atât din țară, cât și din afara ei, în special a celor mai tineri.

 

Anca și Doorie

 

T&B: Credeți că Doorie poate schimba cursul servicilor hoteliere?

Anca D. Goron: Cu siguranță da. Acesta a fost practic „drive-ul” meu, scopul de la care am plecat.

Trecând prin destul de multe experiențe, nu chiar negative tot timpul, dar inconfortabile ori care nu și-ar fi avut rostul, m-am gândit că pot să aduc o schimbare.

Ei bine, într-adevăr în ultimii ani, hotelurile au investit destul de mult în imagine, în crearea unor condiții confortabile pentru oaspeți, în oferirea unor produse de calitate, însă în același timp s-a pierdut din căldura și amabilitatea de altă dată. În fond, vorbim de domeniul „ospitalității”, adica tocmai de căldură, de atenția și amabilitatea ce trebuie să existe în interacțiunea hotelierilor cu oaspetele care alege să își petreacă timpul acolo.

Tocmai aici intervine Doorie, și pe lângă toate facilitățile tehnologice oferite, ajută și la partea emoțională, de interacțiune umaăa, care consider că nu va putea fi niciodată eliminată, ci îmbunătățită cu ajutorul tehnologiei.

T&B: Ai un doctorat în Inteligență Artificială. Cum crezi că poate schimba tehnologia viitorul?

Anca D. Goron: Da, sunt posesoarea unui doctorat în Inteligență Artificială.

Îmi amintesc și acum prima mea interacțiune cu acest domeniu, fiind în anul 3 de facultate și citind o carte de referință m-au fascinat posibilitățile pe care tehnologia le poate oferi.

De atunci am început activitatea mea de cercetare ce s-a extins pe durata facultății, a masterului, a doctoratului și chiar după încheierea acestora.

Ma bucură și mă sperie în același timp rapiditatea cu care a fost preluată și îmbrățisată de oameni tehnologia.

Ceea ce părea la începuturile mele în acest domeniu viitorul îndepărtat, este acum prezentul.

Ca să îți răspund la această întrebare cred ca ar fi nevoie de multe pagini suplimentare, însă o să fiu mai succintă. Inteligența artificială oferă posibilități nemărginite, totul depinde doar de limitările pe care dorim să le impunem noi din punct de vedere moral, etic. Tehnologia este o unealtă a binelui, dar poate fi și extrem de periculoasă dacă noi permitem asta.

Inteligența a fost cea care a ajutat omenirea să evolueze pe parcursul a sute de mii de ani, ei bine, cu ajutorul Inteligenței ARTIFICIALE, dacă ar fi să comparăm, această evoluție se contractează în ordinul a zeci de ani.

Știi expresia aceea din basme care se referea la personajul principal ce „creștea într-un an, cât alții în șapte”? Exact acest concept îl regăsim și în cazul Inteligenței Artificiale…numai că nu discutăm de un basm, ci de o realitate.

T&B: Care sunt avantajele și dezavantajele high-tech-ului?

Anca D. Goron: O sa incep cu un cliseu deja: „totul este relativ”.

Fiecare aspect în viață are o parte bună si una rea, depinde doar perspectiva din care alegem să privim. Strict ca o părere personală, pot să spun faptul că nu consider că există un dezavantaj în dezvoltarea de ultime tehnologii: până la urmă acestea sunt menite să ne facă viața mai ușoară.

Însă depinde de noi dacă le lăsăm să ne afecteze.  Tehnologia se dezvoltă într-un ritm halucinant, ceea ce îngreunează capacitatea noastră de adaptare, capacitatea noastră mentală de a înțelege și de a găsi modalitatea de a gestiona toate aceste schimbări.

În fond, suntem ființe instinctuale, avem niște nevoi de bază ce trebuie acoperite pentru supraviețuire, și atât. Și tot noi avem și acel concept de „free will”.

Se vorbeste mult de faptul că tehnologia schimbă oamenii, relațiile dintre aceștia, felul în care comunică, în care se percep pe ei înșiși și pe alții, iar acest lucru e normal, nu?…Vorbim de evoluție, însă tocmai din această inabilitate a noastră de a face față acestor schimbări ne afectează în mod negativ. Challenge-ul viitorului nu va fi tehnologia, ci psihicul nostru, felul în care rasa umană se va adapta schimbării.

T&B: Ce înseamnă această aplicație pentru tine?

Amca D. Goron: Ideea aplicației a venit pe baza unei experiențe personale, deci pot să zic că regăsesc o parte din așteptarile mele în ea, cu privire la modul în care comunicăm și ne comportăm unii cu alții. Fie ca ne place sau nu, fiecare experiență, chiar și cea din domeniul serviciilor, o trecem prin filtrul emoțiilor.

Câți nu se pot identifica cu faptul că au avut o experiență nemaipomenită la un hotel, restaurant, prin simplul fapt că erau într-o stare de spirit pozitivă sau că cineva le-a acordat atenție. Dacă privim feed-ul de review-uri de la un hotel ne dăm seama că de cele mai multe ori interacțiunea cu personalul hotelului are valența cea mai mare în alegerea scorului oferit.

Oamenii vor continua să călătorească din ce în ce mai mult în viitor, lucrând, în vacanță, sau în interes de serviciu, vor fi departe de familie, de prieteni sau împreună cu aceștia, dorind să se bucure de un confort și o atmosferă plăcută, ce nu se rezumă doar la lucruri frumos aranjate într-un hotel, ci la experiența avută per total, din care nu lipsește bineînțeles nici factorul uman.

Doorie este un manifest pentru atenție dedicată, pentru servicii călduroase, pentru amabilitate.

T&B: Încearcă să convingi cititorii noștri să utilizeze Doorie.

Anca D. Goron: Dacă vă numărați printre acei oameni care au avut experiente neplăcute la hoteluri sau care doresc să le evite pe cât posibil, dacă amabilitatea, căldura cu care sunteți primit și tratat are o valență semnificativă în experiența ospitalieră sau pentru care timpul reprezintă o resursă importantă și doriți să evitați pe cât posibil pierderea lui oferind repetitiv informații sau explicații în timpul călătoriilor dumneavoastră cu privire la anumite nevoie, specificații sau doleanțe, atunci recomand din suflet să o includeti pe Doorie în planurile dumneavoastră de călătorie.

Împărtășiți câteva dintre tabieturile și preferințele dumneavoastră o singură dată și de acolo Doorie se va ocupa să se asigure ca acesta sunt luate în considerare de hotelurile partenere la care călătoriți.

 

Aplicația Doorie - în orice hotel te vei simți ca acasă - travelandbeauty.ro

Incă nu există niciun comentariu
Lasă un răspuns.

Adresa ta de email nu va fi publicată.