MA (My Alternatives) Organics este un concept care dorește să promoveze frumusețea naturală, sănătoasă, sustenabilă, aducând pe piața românească cosmetice naturale de înaltă calitate.
Marina Stoica a lucrat în ultimii 11 ani pentru branduri profesionale și de lux precum: Bellapierre, Cover FX, Laura Mercier, Christian Louboutin Beauty, Dior, Estee Lauder Bureau, L’Oreal Luxe Brands etc. A avut, de asemenea, diverse colaborări cu Fashion TV, în Londra și Paris, dar și multiple participări, în calitate de Make-up Artist, în cadrul Săptămânii Modei din capitala britanică.
T&B: Povestește-ne puțin despre parcursul tău profesional.
Marina: Am început să lucrez în domeniul make-up-ului în urmă cu 11 ani.
După terminarea liceului am plecat în Londra și din întâmplare am început să lucrez cu un brand de machiaj mineral.
Acesta este de altfel brandul pe care și astăzi îl folosesc și îl redistribui.
M-am reîntors în România și pentru o perioadă de patru ani am lucrat într-un alt domeniu, pentru o agentie de publicitate, deși între timp cochetam cu pasiunea pentru make-up.
În această perioadă am urmat din curiozitate un curs de machiaj, deși nu aveam în plan să mă reprofilez.
La un moment dat însă am decis că aș vrea să încerc să cunosc mai multe secrete ale acestei profesii și m-am mutat din nou în capitala Marii Britanii. Aveam 24 de ani atunci.
De-a lungul timpului am colaborat cu o mulțime de branduri, companii, mi-a plăcut foarte mult să experimentez și să încerc să mă regăsesc într-o marcă anume.
În machiaj, ca și în viața de zi cu zi, există diferite viziuni, tehnici de machiaj, standarde, tipuri de clienți.
Nu m-am regăsit în branduri convenționale, nici chiar in cele de lux, pentru că nu m-am indentificat cu principiile lor.
Astfel în cea mai mare parte a timpului, tot cu branduri vegane am colaborat, fără să-mi dau seama la momentul respectiv că vreau să merg în această direcție.
Cel mai mult m-am regăsit ca tehnică, look și principii în viziunea brandului Laurei Mercier, pe care am avut și plăcerea să o cunosc personal. Singurul motiv pentru care nu îi folosesc produsele este faptul că brandul acesteia nu este vegan friendly.
După toate aceste provocări profesionale la care mă angrenam, a venit și partea cu veganismul, odată ce m-am decis să fac o schimbare în alimentația mea. Am început să mă informez tot mai mult iar de aici totul s-a dezvoltat organic.
Automat schimbându-mi alimentația, mi-am schimbat și etica profesională, nu mi s-ar fi părut corect să procedez altfel.
Sunt într-o căutare continuă de a experimenta cu cât mai multe produse vegane. Mi-am căutat resursele în Australia, Canada, Germania. Sunt foarte multe branduri de gen, însă eu acum recomand doar ceea ce am testat, produse rezistente și performante. Nu-mi place să garantez pentru produse pe care nu le-am încercat, pentru mine contează foarte mult calitatea serviciilor oferite.
Este o mare provocare pentru că și produsele vegane, pot să nu fie sănătoase. Poți folosi o cremă care nu conține ingrediente animale, dar are conservanți sintetici, parabeni etc. Eu încerc să folosesc produse care nu rănesc animalele în procesul de producție, dar sunt benefice și consumatorului.
T&B: Care este diferența dintre clienții din Marea Britanie și cei România?
Marina: În momentul în care am revenit în România, am remarcat că britanicii sunt mult mai informați în privința produselor pe care le folosesc.
Și în România există deschidere pentru acest tip de produse și servicii, dar momentan e destul de restrânsă categoria persoanelor informate în perspectiva frumuseții etice.
Tranziția de acolo aici, nu a fost grea, a fost una treptată, încerc să mă obișnuiesc cu clienții români, deși tendința in România este să exagereze cu machiajul. În vest lookul este mai discret, natural. Aici, în cazul unui machiaj de ocazie de exemplu, aproape pe nimeni nu interesează ce produse le aplici pe piele, atâta timp cât acestea rezistă sau sunt de la branduri celebre.
T&B: Știu că ai participat la foarte multe târguri pentru a-ți promova produsele. Ce reacție ai din partea oamenilor?
Marina: De fiecare dată întâlnesc un alt public și interacționez cu diferite tipologii de clienți. Fiind vorba despre un concept destul de nou, curiozitatea pot spune că e prima reacție. Odată ce află detalii și încearcă produsele, clienții rămân surprinși de performanța și persistenta cosmeticelor vegane.
Cei mai interesați sunt aceia care participă la târgurile de mămici și de produse bio, majoritatea acestora fiind deja adepții unui stil de viața sănătos și conștient.
T&B: Cum îți simți tenul de când folosești produse vegane?
Marina: Folosesc același fond de ten mineral de 11 ani, este lejer, ușor, mă machiez discret.
Principalul beneficiu este că nu-ți simți tenul încărcat, deși tu porți machiaj.
Pe termen lung am avut foarte multe cliente cu alergii, reacții, acnee care și-au atenuat problemele tenului.
Tenul devine mai strălucitor, mai curat.
Pe partea de rujuri însă, până acum nu am găsit un ruj vegan care să aiba atât textura, cât și rezistența satisfăcătoare încât să-l pot recomanda profesional. În general rujurile conțin ceară de albine, care este un ingredient de proveniența animală, ceea ce face ca produsul final să nu fie vegan. Ceara are rolul de emolient iar textura rujurilor care nu o conțin este mai tare, din cauza asta rujul trebuie încălzit puțin pe buze înainte de aplicare, doamnele nu au răbdare însă întotdeauna să facă asta.
Sunt mereu sinceră cu clienții mei și produsele pe care le promovez.
Sunt conștientă de faptul că este necesară o tranziție treptată, iar pentru asta este nevoie de timp. Sunt destul de puține persoane la noi în țară care sunt vegane. Iar multe dintre femeile vegane preferă să nu folosească machiaj. Și eu cred în minimalism, în folosirea lucrurilor prioritare, dar este important pentru noi, ca femei, să fim cochete, feminine, să avem grijă de noi, atât in interior cât și in exterior. Nu trebuie să mergi nici în extrema în care să crezi că totul este chimic, plus că ai nevoie de o barieră în fața poluării.
T&B: De ce te-ai decis să te întorci în România?
Marina: A fost o normalitate, eu nu mi-am dorit niciodată să rămân acolo, a fost vorba doar de maximizarea tuturor șanselor pe partea de beauty.
T&B: Ce ți-a plăcut cel mai mult în anii în care ai lucrat în londra?
Marina: Mi-a plăcut că am evoluat altfel, mi-a plăcut diversitatea, flexibilitatea, libertatea și lipsa condiționărilor profesionale.
În Londra există o imensă diversitate de etnii și culturi și consider că interacțiunea directă și constantă cu fizionomii în tonuri și tipuri atât de variate, reprezintă o bază extrem de importantă pentru un make-up artist.
Eu am vrut să descopăr tot ce are de oferit acest domeniu.
Nu pot sa spun ca mă regăsesc în conformismul din România, mi-ar plăcea să produc o schimbare, oricât de mică.
T&B: Vrei să transmiți ceva cititorilor noștri?
Marina: Orientarea către un stil de viață mai sănătos este una benefică, chiar și pe partea de frumusete, reprezintă un impact pozitiv, asupra noastră, a animalelor, mediului și societății, o tranziție din care toată lumea are de câștigat.
Îi invit pe cititorii Travel&Beauty la studioul de machiaj vegan MA Organics, unde pe lângă serviciile de machiaj, în curând vom avea și cursuri de make-up one to one, în cadrul cărora cursanții vor primi și un Starter Kit cu produsele de bază. The future is vegan!
Ma bucur nespus de mult pt.acest interviu.Am aflat lucruri noi si interesante.Sunt partial vegan.Folosesc,cu placere,unul din produsele MA ORGANICS,respectiv parfumul EDEN si sunt multumit de miros,durata si confort. Care sunt criteriile pt curs?Mult succes!